Dag 4, Valencia by bike!

19 mei 2018

Vandaag was de reisbegeleiding in handen van Pati en Aline. Het was een hele speciale dag want we gingen Valencia ontdekken met de fiets. Na een stevig ontbijt vertrokken we allemaal richting het fietsverhuurpunt. Dit was op een kwartiertje wandelen van het hotel. Eens daar aangekomen mocht iedereen zijn fiets uitkiezen en vertrokken we richting de eerste bezienswaardigheid, de Jardines de Monforte. Dit werd gegidst door Petar en Yarne. Hierna zijn we doorgefietst naar Palau de la Musica, deze bezienswaardigheid werd ook gegidst door Petar en Yarne. Na deze interessante gidsbeurt hebben we onze fietstocht verdergezet naar de 2 laatste bezienswaardigheden van vandaag. Dit was Calatrava en het prachtige wetenschapspark, een van de bekendste bezienswaardigheden van Valencia! Dit heeft Xander gegidst en hier hebben we uiteraard mooie fotootjes gemaakt met het prachtige wetenschapspark als achtergrond. Indra en Eline hebben ons wat meer verteld over Calatrava, de ontwerper van de vele bezienswaardigheden die we bezocht hebben.

Na de drukke voormiddag zijn we naar het strand Les Arenas gegaan. Hier hebben we eerst geluncht in de vele mooie restaurantjes naast het strand. Na de lunch hebben we met z’n allen trefbal gespeeld en even uitgerust op het strand. Sommigen hebben zelfs een duikje genomen in de zee!

Rond 6 uur zijn we terug naar het fietsverhuurpunt gefietst, hier kwamen we aan omstreeks half 7. Na een drukke dag hebben we onze buikjes om 8 uur gevuld bij het diner en zijn we met de hele groep iets gaan drinken in een plaatselijke bar!

Dag 4 was een onvergetelijke dag waar we allemaal van genoten hebben!