Dag 3, culinair Valencia

16 mei 2018 - Valencia, Spanje

Vandaag word de gehele dag begeleid door de reisbegeleiders van dag 3, Chiara, Melanie en Kate. De leerlingen van 5TT en 6TT zijn na een stevig ontbijt vroeg vertrokken naar de paella-workshop, waar de hele groep uitleg kreeg over het gerecht en het nadien zelf ook heeft kunnen bereiden. We zijn de ingrediënten samen met onze zeer enthousiaste gidsen Maria en Elena gaan kopen op de grootste overdekte markt van Valencia: de Mercado Central. Daar kregen we de nodige uitleg over de lokale producten die gebruikt worden om paella te maken. Daarna hebben we met ons allen om de beurt de kans gekregen om de ingrediënten klaar te maken en te bereiden tot de traditionele Valenciaanse paella. De paella was super lekker en de gastvrijheid was super! Na deze drukke middag vonden de twee gidsbeurten plaats van Chedia en Dilara, zij hadden het monasterio van San Miguel voor ons gegidst . Na de gidsbeurten hebben we met ons allen de bus genomen naar het centrum van Valencia waar de leerlingen wat tijd kregen om wat te bekomen van de drukke dag. Om 8 uur begonnen we weer aan een avondmaal in het hotel, met een vol buikje gingen de leerlingen nadien om 23:30 slapen om zich voor te bereiden op de volgende, leerrijke dag!

1. Yvonne:
    17 mei 2018
    Mooi daar. De paella zag er ook lekker uit .