Snap into a last day in Valencia!

21 mei 2018

Wij zijn Nelle, Saskia en Winter. Wij waren de begeleiders van de laatste dag. We hebben niet veel op onze planning gezet. Na een stevig ontbijt hebben wij iedereen bijeen geroepen om op tijd klaar te staan met hun koffers. Eens iedereen klaar was hebben wij deze laten opbergen in een aparte kamer.

Nadat wij de koffers hebben weg gezet zijn we met de bus vertrokken naar het Las Fallas Museum. Deze bezienswaardigheid werd gegidst door Christian en Alessandro. Eerst hebben zij een korte uitleg gegeven over het feest zelf en nadien zijn wij gezamenlijk het museum gaan bezichtigen. In het museum kregen wij eerst een korte film te zien over het Las Fallas feest en nadien mochten wij gaan rondlopen en kijken naar de poppen die niet verbrand werden tijdens het feest door de jaren heen.

Na de gidsbeurt hebben de leerlingen vrij gekregen om nog wat te gaan shoppen en souvenirs te kopen voor hun familie of vrienden. Rond half 6 kwam de shuttle ons halen om ons naar de luchthaven te brengen. Tijdens deze rit heeft Seth zijn gidsbeurt gegeven over Plaza del Ayuntamiento.

Eens we aangekomen waren op de luchthaven zijn we ons gaan inchecken om onze vlucht terug naar Eindhoven te nemen. Nadat iedereen ingecheckt was hebben de leerlingen de tijd gekregen om te eten. Rond 8 uur zijn we aan boord gegaan en om 20.40 is onze vlucht vertrokken richting Eindhoven. Na ongeveer 2 uurtjes vliegen zijn we geland in Eindhoven en zijn we onze bagage gaan halen.

Eens iedereen zijn bagage had zijn wij naar de bus gewandeld en hebben wij onze koffers opgeborgen. Wanneer dit gebeurd was is iedereen in de bus gaan zitten en zijn vertrokken richting Hasselt. Rond kwart na 1 zijn we terug aangekomen in Hasselt en kon iedereen naar huis gaan.

Valencia was een reis om niet te vergeten! We hebben allemaal goed genoten van de zon en dingen bijgeleerd van de gidsbeurten.